چرک نویس شخصی علی صفرنواده

در اینجا نکات جالب در زمینه های مختلف، برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ...، هدف گذاری و همچنین ثبت خاطرات مختصر را انجام می دهم.

چرک نویس شخصی علی صفرنواده

در اینجا نکات جالب در زمینه های مختلف، برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ...، هدف گذاری و همچنین ثبت خاطرات مختصر را انجام می دهم.

این بلاگ در واقع بولت ژورنال منه. بولت ژورنال یه روش انعطاف پذیر برنامه ریزی است. خیلی بهتره دفتر کاغذی برای بولت ژورنال استفاده شه و همراه آدم باشه. راستش چند بار سعی کردم، ولی دفتر رو گم می کنم، جا میذارم و یادم میره با خودم ببرم. در واقع اینجا برام نقش بولت ژورنال رو داره.
برای اطلاعات بیشتر درباره بولت ژورنال این وبینار رو ملاحظه بفرمایید:
https://www.aparat.com/v/91GuD
برای اطلاعات بیشتر درباره مدیریت زمان این صفحه رو ملاحظه بفرمایید:
https://planacademy.ir

۸ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به عزیزی، مشاوره دادم.
تلفنی
برنامه ریزی کرده بودم برای یک ساعت
ولی دو ساعت طول کشید.
خیلی راضی بود الحمدلله.
برای خودم هم فوق العاده بود.
دانشجوی دکتری بود. سال 94 ارشد رو دفاع کرده بود. ولی هنوز کارهای تکمیل پایان نامه و گرفتن مدرک رو انجام نداده بود.
در جواب بقیه تو این سال ها گفته بود، مدرکم رو میارم.

یک نتیجه فوری این بود که خودم همون روز پایان نامه ارشدم رو که دفاع کرده بودم، نهایی کردم.
ان شاء الله برم برای تکمیل مراحل فارغ التحصیلی

شنیده بودم که شخصی به استادی میگه، چی کار کنم اخلاقم خوب شه.
استاد بهش میگه یه درس اخلاق راه بنداز.
حالا عمق حرف رو فهمیدم.
برای من که خیلی خوب بود.
می دونین، دیگه واقعاً خجالت کشیدم که در همون زمینه ای که به مردم مشاوره میدم، خودم لنگ بزنم.
واقعاً همین طوری، تکمیل پایان نامه خیلی برام سخت بود.
تموم شدن کار به این سرعت، شبیه معجزه بود.

این عزیز هم گفت که 12 نکته برداشت کرده، برای اینکه کارهاش رو به دقیقه نود نندازه و به موقع تکمیل ارشد و دکتری و مقاله ها و این ها رو پیش ببره.

وقتی بهش پیام دادم که پیرو جلسه ای که داشتیم پایان نامه من تکمیل شد الحمدلله، اون هم گفت که روم نمیشه بگم فردا.
امروز شروع می کنم.
همین خیلی خوبه
بعد از 6 سال، از 94 تا حالا،
همین که شروع کنه،
عالیه.

انسان موجود عیجیبی است،
با یه چیز کوچیک ناامید و متوقف میشه و با یه موضوع نه چندان بزرگ حرکت می کنه.


خیلی دوست دارم این حرف ها رو مستقیماً در کانال بنویسم.


ولی حق ندارم!
قرار گذاشتم با خودم که تا یک صوت از 10 جلسه حاج آقای عابدینی رو عنوان نزدم، حق ندارم این مطالب رو تو کانال بذارم،
تازه حق ندارم زیر کتری رو که خیلی هم آب نداره خاموش کنم یا به آب داخل اون اضافه کنم.

یه ترکیبی از تنبیه و تشویق و پاداش و فشرده سازی زمان بر اساس اصل پارکینسون(اینکه کارها مثل گاز، تمام زمانی رو که بهشون اختصاص بدی پر می کنند).
ببینیم با همه این ها کار به نتیجه می رسه ان شاء الله یا نه.

بعد هم، برای خدا بر عهده من باشد که اگر تا 10 روز(حداکثر 3 روز هم فرصت اضافه قرار می دیم)، یک دور این 10 جلسه رو عنوان نزدم، یا طی ده روز(با 3 روز اصطلاحاً cheat day( رژیم حاج آقای گلی رو رعایت نکردم(فقط با این امکان که به یک استکان عرق گزنه به جای آب در هر ساعت اکتفا نکنم و بتونم دو لیوان آب در روز داشته باشم، که بتونم قهوه و اینا بخورم،
و همچنین عرق گزنه و عرق بوقناق هر چی خواستم بخورم و همین طور دستوراتی که آقای حمیدیا و حاج آقای اسدی دادن، از داروی صبح ناشتا تا تصفیه کننده خون، آهان، انار و آب انار و رب انار و سالاد هم مجاز باشه!_
عجب رژیمی شد!
اگر این ها عمل نشه تا یک ماه از امروز نتونم کله پاچه بخورم، حتی یک ذره.
این نذر و عهد و این ها می تونه اگر آدم هیچ جوری زورش به خودش نرسه کمک کنه ان شاء الله.

درس اخلاق هفتگی 20-02-1402

روایتی زیبا درباره رضا
کان من بنی اسرائیل رجل فی البادیة
و الکلب یحرسهم
تزئینی نبودند
پرنده تزئینی
هر کدام کار ازشان می آمد

حزنه له
نه خودش ها، حزنوا له

تطبیق بدیم با خودمان
مثلاً من فلان شغل از دستم رفت
فلان خونه

البته ما نباید کوتاهی کنیم
در عین حال راضی باشیم به آنچه برایمان واقع می شود
حالا من در این مقام نیستم، پناه می بریم به خدا از مضلات فتن، از یک امتحانی که ما در آن مردود شویم خدای نکرده،


اگر کسی باور کند خدا به او لطف دارد.
شاید لطف خدا خفی باشد.

از طرفی فردی که می خواست حرف زدن حیوانات را یاد بگیرد
....
نمی توانست سر خودش  را ببرد.


حدیث معراج

یا احمد وجبت محبتی للمتحابین فی
محبوب من شدن به این است که همدیگر

فی الله با لله
فی سبیل الله

فی سبیل الله یه مرتبه پایین تر است

و المتقاطعین فی

ما راه را نمی رویم راه های دیگر را می رویم

محبت یک توانایی، یک سرمایه

اگر سرمایه بداند هر جایی خرج نمی کند.
مثل چشم که مواظب هستیم آسیب نبیند.

بردارهای هم جهت

محبت مثل شکافت هسته ای است.
شهید مطهری
جاذبه و دافعه

اورانیوم ساده تر است.

موسای کلیم
حجری که همراهش بود
ششصد هزار نفر
آب برای مصارف مختلف
به اندازه بار یک شتر بود

همه خلقت برای محبت است
حقیقت دین حب
دین در دو کلمه: الحب و البغض

روایت محکم ترین ریسمان ایمان: الحب فی الله و البغض فی الله

در مسیر نامتناهی
و گرنه ضایع

عدد در نامتناهی
در صفر


ثواب؟
اصحاب یمین

اگر بگویند نماز صبح نخواندن جهنم ندارد

تازه اگر جهنم هم دارد بعضی را انجام نمی دهیم

کاری ندارد چیزی می دهند یا نه

مهمین مخیل
در حالت هیمان

مخاطب سجده نبودند.

المرء مع من احب
جدایی ندارد

 

 

  • علی صفرنواده
  • ۰
  • ۰

آزادی کاملا تنظیم شده پیشنهاد روسو حریت و سندیت

  • علی صفرنواده
  • ۰
  • ۰

عامل تناقض بین اصل حریت و اصل سندیت پرورش استعدادها به وسیله آزمایش و تمرین است.

 اصل حریت معتقد است که کودک به‌طور خودکار استعدادهای خود را بروز دهد ولی اصل سندیت باور دارد که باید به کودک تمرینات اساسی داد تا استعدادهای او در جهت مناسب تحقق یابند.

 

این اصل که کودک باید طوری تربیت شود که از آزادی بهره مند شود و مسئول کیفیت زندگی خویش باشد ناظر به مکتب فلسفی اگزیستانسیالیسم است.

به نظر وجود گرایان آموزش و پرورش باید انسانها را طوری بار آورد که ارزش وجود واقعی خود را دریابند و از آزادی بهره مند شوند و بتوانند شخصاً تصمیم بگیرند و مسؤول زندگی خود باشند.

 

 

Nucleic acids are biopolymers, macromolecules, essential to all known forms of life.[1] They are composed of nucleotides, which are the monomer components: a 5-carbon sugar, a phosphate group and a nitrogenous base. The two main classes of nucleic acids are deoxyribonucleic acid (DNA) and ribonucleic acid (RNA). If the sugar is ribose, the polymer is RNA; if the sugar is deoxyribose, a version of ribose, the polymer is DNA.

Nucleic acids are chemical compounds that are found in nature. They carry information in cells and make up genetic material. These acids are very common in all living things, where they create, encode, and store information in every living cell of every life-form on Earth. In turn, they send and express that information inside and outside the cell nucleus. From the inner workings of the cell to the young of a living thing, they contain and provide information via the nucleic acid sequence. This gives the RNA and DNA their unmistakable 'ladder-step' order of nucleotides within their molecules. Both play a crucial role in directing protein synthesis.

  • علی صفرنواده
  • ۰
  • ۰

در تحلیل هرمنوتیک عینی در پژوهش کیفی، محقق باید از توالی رویدادها یا متون پیروی کند.

طبق نظریه های تفسیری پژوهش، ویژگی های معرفت به تعمیم پذیری مربوط نیست.

  • علی صفرنواده
  • ۰
  • ۰

ردّ دوگانگی سوژه-ابژه در روش پدیدار شناسی ریشه در روی آوردگی آگاهی دارد.

مخاط مژک دار همون لایه مخاطی (آب و موسین) هست که دارای مژک های ریز هست. البته توجه کنین که همه سلول های بافت پوششی مخاط مژک دار ندارن

  • علی صفرنواده
  • ۰
  • ۰

فرایند مخالف درون‌بری، برون‌رانی یا اگزوسیتوز نامیده می‌شود که به معنای عبور مواد جامد یا مایع از غشای یاخته است.

پایدارگرایی حقایق جاودانه

 

  • علی صفرنواده
  • ۰
  • ۰

در تنه استخوان ران، خارجی ترین یاخته های استخوانی، یاخته های استخوانی مربوط به بافت استخوانی فشرده هستند؛ داخلی ترین یاخته های استخوانی هم، یاخته های استخوانی مربوط به بافت استخوانی اسفنجی هستند.

قسمت داخلی استخوان‌ها از جنس بافت استخوان اسفنجی است. استخوان اسفنجی بسیار متخلخل است. در این استخوان‌ها سیستم هاورسی وجود ندارد.

سیستم هاورس از قسمت‌های ریز تشکیل شده‌است.
  • یک حفره مرکزی (مجرای هاورس) که محتوی اعصاب و عروق است.
  • دایره‌های هم‌مرکز استخوانی (لاملا) که حفره مرکزی را احاطه کرده‌اند.
  • لاکونا به فضاهای بین لاملا که محتوی سلول‌های استخوانی هستند گفته می‌شود.
  • کانالیکولها، مجاری باریکی هستند که لاملا عبور کرده و به لاکوما وصل می‌شوند.

 

کدام یک درباره تربیت به مثابه تکامل اجتماعی صحیح است؟ شبیه دست‏آموز کردن حیوانات است.

 

  • علی صفرنواده
  • ۰
  • ۰
کروموزوم حلقوی یا کروموزوم دایره‌ای (به انگلیسی: Circular Chromosome)، کروموزوم موجود در باکتری‌ها، آرکی‌ها، میتوکندری و کلروپلاست‌ها است که برخلاف کروموزوم‌های خطی سلول‌های یوکاریوت، به شکل مولکولی از دی‌ان‌ای به‌شکل دایره یا حلقوی است.
 
کمنیوس معتقد است که یکی از شرایط دست یافتن به صلح ویگانگی آموختن همه دانش ها به همگان است واین هدف فقط با تاسیس یک مرکز آموزش بین المللی ونیز تدوین دایره المعارف یا دانشنامه ای شامل همه علوم محقق می شود.او در زندگی خود در نیل به این هدف نا موفق ماند .اما با نوشتن مهم ترین کتاب خود (آموزش بزرگ)که حاوی نظریات او درباره اصول وروش های آ.پ بود وبا توجه به ایمان راسخ خود به توانایی انسان ونقش مهم تربیت توانست نظریه ای منسجم تدوین کند که برای نظام آینده آموزش وپرورش مفید بود ومعتقد بود شناخت طبیعت وقوانین آن کلید خداشناسی است از نظر او هدف اساسی تعلیم تربیت بازگشت به اصل خود وبه فعلیت رساندن سه قوه علم وقدرت وقداست است .به نظر او تعلیم تربیت سه وظیفه اساسی دارد 1-دانش اندوزی2-تربیت اخلاقی3-دینداری
 
 
  • علی صفرنواده