چرک نویس شخصی علی صفرنواده

در اینجا نکات جالب در زمینه های مختلف، برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ...، هدف گذاری و همچنین ثبت خاطرات مختصر را انجام می دهم.

چرک نویس شخصی علی صفرنواده

در اینجا نکات جالب در زمینه های مختلف، برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ...، هدف گذاری و همچنین ثبت خاطرات مختصر را انجام می دهم.

این بلاگ در واقع بولت ژورنال منه. بولت ژورنال یه روش انعطاف پذیر برنامه ریزی است. خیلی بهتره دفتر کاغذی برای بولت ژورنال استفاده شه و همراه آدم باشه. راستش چند بار سعی کردم، ولی دفتر رو گم می کنم، جا میذارم و یادم میره با خودم ببرم. در واقع اینجا برام نقش بولت ژورنال رو داره.
برای اطلاعات بیشتر درباره بولت ژورنال این وبینار رو ملاحظه بفرمایید:
https://www.aparat.com/v/91GuD
برای اطلاعات بیشتر درباره مدیریت زمان این صفحه رو ملاحظه بفرمایید:
https://planacademy.ir

  • ۰
  • ۰

فصل سوم

 

روش پژوهش

 

    1. مقدمه

در این فصل روش پژوهش، نحوه جمع آوری داده‏ها برای ساخت ابزار، جامعه آماری و حجم نمونه، شیوه و ابزار تحلیل داده‏ها و شیوه بررسی روایی و پایایی مورد بررسی قرار می‏گیرد.

    1. روش تحقیق

تحقیق حاضر از حیث هدف، کاربردی است، چون با هدف برخورداری از نتایج یافته ها برای حل مسائل موجود در سازمان بکار می‏رود (نخعی, 1395) و از نظر رویکرد، آمیخته و با ترکیبی از دو روش کیفی و کمی انجام شده است. از روش تحقیق کیفی برای شناسایی مولفه ها و ساخت ابزار و از روش تحقیق کمی برای گزارش توصیفی متغیرها و تحلیل نتایج استفاده شده است. در روش تحقیق کیفی برای جمع‏آوری اطلاعات از مصاحبه استفاده شده است و در روش تحقیق کمی برای جمع‏آوری اطلاعات ابزار یا ابزارهای ساخته شده بکار رفته است. این ابزار می‏تواند پرسشنامه، مشاهده مستقیم، چک لیست یا بر اساس نیاز شامل ابزارهای دیگری مانند روبریک نیز باشد که در مسیر انجام پژوهش درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.

    1. جامعه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه

نمونه‏گیری در روش تحقیق کیفی با روش تحقیق کمی کاملاً تفاوت دارد. در روش کمی هدف معمولاً بررسی تعمیم‏پذیری یک قانون می‏باشد. ولی در روش تحقیق کیفی، هدف درک عمیق از پدیده مورد بررسی است. بنابراین نمونه‏گیری در راستای رسیدن به بیشترین درک از پدیده صورت می‏گیرد.

در پژوهش حاضر، مطلع‏ترین افراد درباره اهداف و فرآیندهای آکادمی یاسان به مصاحبه دعوت شدند. این افراد شامل بنیانگذاران آکادمی یاسان، مدیر منابع انسانی و مدیر عملیات بودند. البته بعضی از این افراد تجربه کار در واحدهای مختلف آکادمی یاسان را نیز داشتند که این مطلب هم نکته مثبتی بوده و تأیید مضاعفی بر آشنایی ایشان با بخش‏های مختلف این مجموعه و مسائل آن می‏باشد.

برای تحلیل متون پیاده‏سازی شده مصاحبه‏ها و گفتگوی انجام شده با مربیان از نرم‏افزار Atlas.ti استفاده می‏شود. Atlas.ti نرم‏افزاری برای تحلیل محتوای کیفی می‏باشد.

  • ۰۱/۰۶/۰۴
  • علی صفرنواده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی