علم اصول موضوع حقیقی که جامع تمام مسائل علم اصول باشد ندارد، موضوع انتزاعی می توان در نظر گرفت که همین انتزاعی بودن به معنای نفی موضوع است.
می توان غرضی در نظر گرفت که مطالب علم اصول بر اساس آن تنظیم شوند مانند اینکه دخیل در استنباط باشند با دو شرط: در ابواب متعدد فقه مورد نیاز باشد و در علم دیگری منقّح نشده باشد.
نکاتی از بحث استاد سید محمود مددی 92/11/20 جلسه 6
فردا
۱۴۰۱/۰۷/۱۶
شنبه - ۱۶ مهر
ان شاء الله
392/11/26 :تاریخ جلسه: 7
- ۰۱/۰۷/۱۶