فصل پنجم
نتیجهگیری و پیشنهادات
- مقدمه
هدف از انجام این پایان نامه ساخت واعتباریابی ابزار ارزیابی عملکرد مربیان آکادمی یاسان با رویکرد 360 درجه بوده است. متغیر مورد مطالعه در این پژوهش عملکرد مربیان بوده است.
برای رسیدن به این هدف ابتدا مؤلفههای عملکرد مطلوب مربی در آکادمی یاسان به دست آمد. برای استخراج این مؤلفهها از روش مصاحبه استفاده شد. برای نمونهگیری جهت انجام مصاحبه و استخراج مؤلفهها از نمونهگیری هدفمند بصورت انتخابی استفاده شد. مدیران و بعضی کارشناسان برای مصاحبه انتخاب شده و با آنها مصاحبه انجام گرفت. این افراد، کسانی بودند که نظر آنها از جهتی اهمیت ویژهای داشت، مثلاً تجربه و شناخت زیادی از آکادمی یاسان، اهداف، روشها و جزئیات اجرای طرحهای آن داشتند یا از بنیانگذاران این مجموعه بودند و نیاز بود که برای تعیین مؤلفههای ارزیابی عملکرد به آنها مراجعه شده و نظر آنها لحاظ شود. مصاحبهها در Atlas.ti کدگذاری شد. بر اساس کدهای به دست آمده دوباره به متن مصاحبهها مراجعه شد. مؤلفههایی که مرتبط با ارزیابی عملکرد تشخیص داده شدند، استخراج شد. این مؤلفهها دستهبندی شدند. نتایج به مسئولین و مدیران و کارشناسانی که مورد مصاحبه قرار گرفته بودند، بازخورد داده شد و در مورد نتایج با ایشان بحث و گفتگو صورت گرفت تا از درک صحیح نظرات آنان اطمینان حاصل شده و همچنین اصلاحات لازم در مورد استخراج مؤلفهها صورت پذیرد. نهایتاً با طی این مراحل مؤلفههای ارزیابی عملکرد مربیان آکادمی یاسان نهایی شد.
- ۰۱/۰۵/۲۶