sublime
voracious reader
=
book worm
=
book worm
Привет
мама
Je suis d'Iran
.
Et toi?
Oui
J'ai trois.
Et toi?
Salut, bonsoir
Bonjour. enchanté. désolé
Je ne comprenais pas.
salut a tous
Coucou
=
D'accord
Le français n'est pas ma langue maternelle. Je pense que votre langue maternelle est le français. Ai-je raison?
Truth and Method
Die logische Selbstbesinnung der Geisteswissenschaften, die im 19.
The logical self-reflection that accompanied the development of the
human sciences in the nineteenth century is wholly governed by the
model of the natural science
Jahrhundert
ihre tatsächliche Ausbildung begleitet, ist ganz von dem Vorbild der
Naturwissenschaften beherrscht.
hallo guten morgen zusammen
Moin
frau
mann
kein
tschüssi
bist
einmal
فخر رازی در مفاتیح الغیب میگه روایت نقل شده که سوره ضحی و انشراح یک سوره هستند و در نماز دنبال هم بدون بسم الله وسط خونده میشه و دلیل این رو هم مانند عطف بودن الم نشرح به الم یجدک گفتن، ولی میگه سوره ضحی حال غم و سوره انشراح حال شرح صدر پیامبر بوده بر خلاف حال ضیق صدر و این دو چه جوری با هم جمع میشه.
https://noorlib.ir/book/view/1942/%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%81%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%A8%DB%8C%D8%B1-(%D9%85%D9%81%D8%A7%D8%AA%D9%8A%D8%AD-%D8%A7%D9%84%D8%BA%DB%8C%D8%A8)?volumeNumber=32&pageNumber=205&viewType=html
سوره الم نشرح
مکّیست و باجماع مفسّرین و قاریان هشت آیه است.
فضیلت آن:
ابى بن کعب از پیغمبر 6 روایت نموده که هر کس آن را قرائت کند خدا به او عطا فرماید اجر کسى که آن حضرت را غمگین دیده، پس رفع غم و غصّه از چهره و قلب آن حضرت نموده است.
و از اصحاب ما امامیّه روایت شده که سوره الضحى و الم نشرح یک سوره هستند براى تعلّق داشتن یکى بدیگرى و( بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ) هم فاصله بین آنها نیست که دو سوره باشد، و در نماز واجب میان آنها در یک رکعت جمع نمودهاند و همین طور در سوره فیل و سوره قریش و سیاق و ترتیب آیات آن بر این دلالت میکند براى اینکه فرمود:( أَ لَمْ یَجِدْکَ یَتِیماً فَآوى) تا آخر سپس فرمود:
[سوره الشرح (94): آیات 1 تا 8]
(بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ)
(أَ لَمْ نَشْرَحْ لَکَ صَدْرَکَ (1) وَ وَضَعْنا عَنْکَ وِزْرَکَ (2) الَّذِی أَنْقَضَ ظَهْرَکَ (3) وَ رَفَعْنا لَکَ ذِکْرَکَ (4))
(فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً (5) إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً (6) فَإِذا فَرَغْتَ فَانْصَبْ (7) وَ إِلى رَبِّکَ فَارْغَبْ (8))
ترجمه:
بنام خداوند بخشاینده مهربان (1) آیا گشاده نکردیم براى تو سینه تو را (بنبوّت و دانش) (2) و فرو نهادیم از تو بار گرانت را (3) بارى که سنگین ساخت پشت تو را (4) و بلند کردیم براى (اظهار قدر) تو نامت را (نام تو را قرین نام خود ساختیم) و بیگمان با هر دشوارى آسانى است (6) البته با هر دشوارى آسانى است (7) پس آن گاه که فارغ شوى (از نماز) پس بکوش (در دعا و تضرّع) (8) و بسوى پروردگارت رغبت کن.
https://lib.eshia.ir/10266/27/152
94 - سورة الشرح مکیة وآیاتها ثمان مکیة وهی ثمانی آیات بالإجماع.
فضلها: أبی بن کعب عنه صلى الله علیه وآله وسلم قال: (من قرأها أعطی من الأجر کمن لقی محمدا صلى الله علیه وآله وسلم مغتما ففرج عنه). وروى أصحابنا أن الضحى، وألم نشرح، سورة واحدة لتعلق إحداهما بالأخرى، ولم یفصلوا بینهما ببسم الله الرحمن الرحیم، وجمعوا بینهما فی الرکعة الواحدة فی الفریضة، وکذلک القول فی سورة ألم تر کیف ولإیلاف قریش. والسیاق یدل على ذلک لأنه قال (ألم یجدک یتیما فآوى) إلى آخرها. ثم قال:
بسم الله الرحمن الرحیم (ألم نشرح لک صدرک (1) ووضعنا عنک وزرک (2) الذی أنقض ظهرک (3) ورفعنا لک ذکرک (4) فإن مع العسر یسرا (5) إن مع العسر یسرا (6) فإذا فرغت فانصب (7) وإلى ربک فارغب (8)).
https://lib.eshia.ir/12023/10/387
مقدمه رجال آقای خوئی:
https://lib.eshia.ir/14036/1/19
السنة: فهی عندنا قول المعصوم، وفعله، وتقریره، غیر قرآن، ولا عادی
نام کتاب : نهایة الدرایة نویسنده : الصدر، السید حسن جلد : 1 صفحه : 85
عرف الحدیث بانه کلام یحکى قول المعصوم أو فعله أو تقریره
نام کتاب : مشرق الشمسین نویسنده : الشیخ البهائی جلد : 1 صفحه : 268
نام کتاب : تدریب الراوی فی شرح تقریب النواوی نویسنده : السیوطی، جلال الدین جلد : 1 صفحه : 30
احمد بن محمد العاصمی کلینی بدون واسطه
احمد بن محمد بن خالد با واسطه
الصحابی: من لقی النبی (صلی الله علیه وآله)، مؤمنا " به، ومات علی الاسلام
نام کتاب : الرعایه فی علم الدرایه نویسنده : الشهید الثانی جلد : 1 صفحه : 339
«فتح القدیر الجامع بین فنی الروایة و الدرایة من علم التفسیر» تالیف محمد بن على شوکانى ،تفسیر کامل قرآن به زبان عربی میباشد که به روش روایی و اجتهادی (درایی) پرداخته و در نوع خود کم نظیر است.
تفسیر قُرطُبی، تفسیری مفصّل با گرایش فقهی از قرن هفتم، نوشته ابوعبداللّه محمد بن احمد انصاری قرطبی، مفسر و فقیه مالکی و از عالمان عارف و صاحب تالیفات سودمند است.
تفسیر بیضاوی، از تفاسیر مختصر و بسیار مشهور، تألیف ناصرالدین عبدالله بن عمر بیضاوی قاضی، فقیه شافعی، مفسر و متکلم اشعری در سدههای ۷ و ۸ ق/۱۳ و ۱۴م است.
تفسیر آلوسی با نام روح المعانی اثر سیدمحمود افندی آلوسی بغدادی فقیه، مفسر، ادیب و مفتی بغداد است.
تفسیر آلوسی گستردهترین تفسیری است که پس از تفسیر فخر رازی به شیوه کهن ظهور یافته است؛ بلکه میتوان گفت: نسخه دوم تفسیر رازی است ولی بااندکی تغییر. این تفسیر، یک دایرة المعارف تفسیری طولانی و مفصل است که تقریبا از حجم و حدود تفسیری خارج شده است.
مهمترین و مشهورترین اثر ثعلبی الکشف والبیان عن تفسیرالقرآن معروف به تفسیر الثعلبی است.
http://www.shiadars.ir/sites/default/files/voices/176.siuty.modares/voice/176-001.mp3
http://www.shiadars.ir/sites/default/files/voices/393.sharhejami.modares/voice/393-01.mp3
http://lib.eshia.ir/86564/1/26
http://www.shiadars.ir/sites/default/files/voices/168.ghavanin.modares/voice/168-001.mp3