چرک نویس شخصی علی صفرنواده

در اینجا نکات جالب در زمینه های مختلف، برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ...، هدف گذاری و همچنین ثبت خاطرات مختصر را انجام می دهم.

چرک نویس شخصی علی صفرنواده

در اینجا نکات جالب در زمینه های مختلف، برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ...، هدف گذاری و همچنین ثبت خاطرات مختصر را انجام می دهم.

این بلاگ در واقع بولت ژورنال منه. بولت ژورنال یه روش انعطاف پذیر برنامه ریزی است. خیلی بهتره دفتر کاغذی برای بولت ژورنال استفاده شه و همراه آدم باشه. راستش چند بار سعی کردم، ولی دفتر رو گم می کنم، جا میذارم و یادم میره با خودم ببرم. در واقع اینجا برام نقش بولت ژورنال رو داره.
برای اطلاعات بیشتر درباره بولت ژورنال این وبینار رو ملاحظه بفرمایید:
https://www.aparat.com/v/91GuD
برای اطلاعات بیشتر درباره مدیریت زمان این صفحه رو ملاحظه بفرمایید:
https://planacademy.ir

آخرین مطالب

۱۰ مطلب در تیر ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انگلیسی

sublime

voracious reader

=

book worm

  • علی صفرنواده
  • ۰
  • ۰

روسی

 

Привет

мама

  • علی صفرنواده
  • ۰
  • ۰

فرانسوی

magnifique
bjr
ça va?
tu est en iran?
et bien tu estloin
moi je suis en france
j'aime parler
decouvrir
pas de problemes
je veux bien parler de sexe
pas depuis un mois
non en sortant
je suis celib libre ,j'aime tout sauf violence
je prefere parler juste ici desolee
je travaille comme comptable
vous vous ete sympa
et toi?
tu fais quoi dans la vie?
ok
oui on fera ça a bientot mon cheri
a blois oui je suis nee en france
non c'est une ville de 60000 habitants 150km sous peris
paris
non mais parler l'arabe me plairai
vivre avec un gomme de votre culture dois etre formidable
vous etes si loin aussi
he oui domage
oui
Blois
 
non c'est une ville de 60000 habitants 150km sous peris
vous etes si loin aussi
Voilà
 
cher
ami
j adore ça
je veux que tu me
bien et toi? comment vas-tu mon cher?
 
fille
 
 
Cc tout le monde
Quelle origine?
 
 
Enchanté de vous rencontrer.

 

 

Je suis d'Iran

.


Et toi?

 

Oui
J'ai trois.
Et toi?

 

Quelle origine?

Salut, bonsoir
 

Bonjour. enchanté. désolé

Je ne comprenais pas.

salut a tous

 

Coucou

 

Toi et moi on est tellement pareil
avec les mm désirs et tt

Au revoir

Qui partage un lien

 

Mnin nta

=

Laisse tomber

D'accord

Le français n'est pas ma langue maternelle. Je pense que votre langue maternelle est le français. Ai-je raison?

 

Aubergenville

  • علی صفرنواده
  • ۰
  • ۰

آلمانی

Wahrheit und Methode

Truth and Method

 

Die logische Selbstbesinnung der Geisteswissenschaften, die im 19.

The logical self-reflection that accompanied the development of the
human sciences in the nineteenth century is wholly governed by the
model of the natural science

 

Jahrhundert
ihre tatsächliche Ausbildung begleitet, ist ganz von dem Vorbild der
Naturwissenschaften beherrscht.

 

 

hallo guten morgen zusammen

 

Moin

 

Hallo ihr lieben

 

 

danke

 

 

hi zusammen

 

 

frau

 

mann

 

kein

guten morgen allen

 

tschüssi

 

 

 

 

 

Hallo Schatz, ich bin ein 43-jähriger Mann, lebe im Iran, wie wäre es mit dir?

 

bist

 

einmal

 

aus der schweiz

 

 

kann aber auch nach deutschland kommen
 
ja das eine isch deutsche sprache und niederlande ist holland oder holländisch

 

wie hart ist dein karatefaustschlag??

 

 

ja ich spreche deutsch
  • علی صفرنواده
  • ۰
  • ۰

خلاصه منابع

فخر رازی در مفاتیح الغیب میگه روایت نقل شده که سوره ضحی و انشراح یک سوره هستند و در نماز دنبال هم بدون بسم الله وسط خونده میشه و دلیل این رو هم مانند عطف بودن الم نشرح به الم یجدک گفتن، ولی میگه سوره ضحی حال غم و سوره انشراح حال شرح صدر پیامبر بوده بر خلاف حال ضیق صدر و این دو چه جوری با هم جمع میشه.

 

https://noorlib.ir/book/view/1942/%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%81%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%A8%DB%8C%D8%B1-(%D9%85%D9%81%D8%A7%D8%AA%D9%8A%D8%AD-%D8%A7%D9%84%D8%BA%DB%8C%D8%A8)?volumeNumber=32&pageNumber=205&viewType=html

 

 

سوره الم نشرح‌

مکّیست و باجماع مفسّرین و قاریان هشت آیه است.

فضیلت آن:

ابى بن کعب از پیغمبر 6 روایت نموده که هر کس آن را قرائت کند خدا به او عطا فرماید اجر کسى که آن حضرت را غمگین دیده، پس رفع غم و غصّه از چهره و قلب آن حضرت نموده است.

و از اصحاب ما امامیّه روایت شده که سوره الضحى و الم نشرح یک سوره هستند براى تعلّق داشتن یکى بدیگرى و( بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‌) هم فاصله بین آنها نیست که دو سوره باشد، و در نماز واجب میان آنها در یک رکعت جمع نموده‌اند و همین طور در سوره فیل و سوره قریش و سیاق و ترتیب آیات آن بر این دلالت میکند براى اینکه فرمود:( أَ لَمْ یَجِدْکَ یَتِیماً فَآوى‌) تا آخر سپس فرمود:

[سوره الشرح (94): آیات 1 تا 8]

(بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‌)

(أَ لَمْ نَشْرَحْ لَکَ صَدْرَکَ (1) وَ وَضَعْنا عَنْکَ وِزْرَکَ (2) الَّذِی أَنْقَضَ ظَهْرَکَ (3) وَ رَفَعْنا لَکَ ذِکْرَکَ (4))

(فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً (5) إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً (6) فَإِذا فَرَغْتَ فَانْصَبْ (7) وَ إِلى‌ رَبِّکَ فَارْغَبْ (8))

ترجمه:

بنام خداوند بخشاینده مهربان (1) آیا گشاده نکردیم براى تو سینه تو را (بنبوّت و دانش) (2) و فرو نهادیم از تو بار گرانت را (3) بارى که سنگین ساخت پشت تو را (4) و بلند کردیم براى (اظهار قدر) تو نامت را (نام تو را قرین نام خود ساختیم) و بیگمان با هر دشوارى آسانى است (6) البته با هر دشوارى آسانى است (7) پس آن گاه که فارغ شوى (از نماز) پس بکوش (در دعا و تضرّع) (8) و بسوى پروردگارت رغبت کن.

 

https://lib.eshia.ir/10266/27/152

 

94 - سورة الشرح مکیة وآیاتها ثمان مکیة وهی ثمانی آیات بالإجماع.
فضلها: أبی بن کعب عنه صلى الله علیه وآله وسلم قال: (من قرأها أعطی من الأجر کمن لقی محمدا صلى الله علیه وآله وسلم مغتما ففرج عنه). وروى أصحابنا أن الضحى، وألم نشرح، سورة واحدة لتعلق إحداهما بالأخرى، ولم یفصلوا بینهما ببسم الله الرحمن الرحیم، وجمعوا بینهما فی الرکعة الواحدة فی الفریضة، وکذلک القول فی سورة ألم تر کیف ولإیلاف قریش. والسیاق یدل على ذلک لأنه قال (ألم یجدک یتیما فآوى) إلى آخرها. ثم قال:
بسم الله الرحمن الرحیم (ألم نشرح لک صدرک (1) ووضعنا عنک وزرک (2) الذی أنقض ظهرک (3) ورفعنا لک ذکرک (4) فإن مع العسر یسرا (5) إن مع العسر یسرا (6) فإذا فرغت فانصب (7) وإلى ربک فارغب (8)).

 

https://lib.eshia.ir/12023/10/387


مقدمه رجال آقای خوئی:
https://lib.eshia.ir/14036/1/19

 

  • علی صفرنواده
  • ۰
  • ۰

السنة: فهی عندنا قول المعصوم، وفعله، وتقریره، غیر قرآن، ولا عادی

 نام کتاب : نهایة الدرایة نویسنده : الصدر، السید حسن    جلد : 1  صفحه : 85

 

 عرف الحدیث بانه کلام یحکى قول المعصوم أو فعله أو تقریره

 نام کتاب : مشرق الشمسین نویسنده : الشیخ البهائی    جلد : 1  صفحه : 268

 

 نام کتاب : تدریب الراوی فی شرح تقریب النواوی نویسنده : السیوطی، جلال الدین    جلد : 1  صفحه : 30

 

احمد بن محمد العاصمی کلینی بدون واسطه

احمد بن محمد بن خالد با واسطه

 

الصحابی: من لقی النبی (صلی الله علیه وآله)، مؤمنا " به، ومات علی الاسلام

 نام کتاب : الرعایه فی علم الدرایه نویسنده : الشهید الثانی    جلد : 1  صفحه : 339

  • علی صفرنواده
  • ۰
  • ۰

«فتح القدیر الجامع بین فنی الروایة و الدرایة من علم التفسیر» تالیف محمد بن على شوکانى ،تفسیر کامل قرآن به زبان عربی می‌باشد که به روش روایی و اجتهادی (درایی) پرداخته و در نوع خود کم نظیر است.

 

‌تفسیر قُرطُبی، تفسیری مفصّل با گرایش فقهی از قرن هفتم، نوشته ابوعبداللّه محمد بن احمد انصاری قرطبی، مفسر و فقیه مالکی و از عالمان عارف و صاحب تالیفات سودمند است.

 

تفسیر بیضاوی، از تفاسیر مختصر و بسیار مشهور، تألیف ناصرالدین عبدالله بن عمر بیضاوی قاضی، فقیه شافعی، مفسر و متکلم اشعری در سده‌های ۷ و ۸ ق/۱۳ و ۱۴م است.

 

تفسیر آلوسی با نام روح المعانی اثر سیدمحمود افندی آلوسی بغدادی فقیه، مفسر، ادیب و مفتی بغداد است.

 

تفسیر آلوسی گسترده‌ترین تفسیری است که پس از تفسیر فخر رازی به شیوه کهن ظهور یافته است؛ بلکه می‌توان گفت: نسخه دوم تفسیر رازی است ولی با‌اندکی تغییر. این تفسیر، یک دایرة المعارف تفسیری طولانی و مفصل است که تقریبا از حجم و حدود تفسیری خارج شده است.

 

مهم‌ترین و مشهورترین اثر ثعلبی الکشف والبیان عن تفسیرالقرآن معروف به تفسیر الثعلبی است.

  • علی صفرنواده
  • ۰
  • ۰

http://www.shiadars.ir/sites/default/files/voices/176.siuty.modares/voice/176-001.mp3

  • علی صفرنواده
  • ۰
  • ۰

http://www.shiadars.ir/sites/default/files/voices/393.sharhejami.modares/voice/393-01.mp3

  • علی صفرنواده
  • ۰
  • ۰

http://lib.eshia.ir/86564/1/26

http://www.shiadars.ir/sites/default/files/voices/168.ghavanin.modares/voice/168-001.mp3

  • علی صفرنواده